Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial: Effectiveness of instructional interventions in higher education Jan Elen, Manfred Prenzel 9-14 PDF Ansehen Herunterladen Measuring effectiveness by evaluating teaching-learning arrangements Bianca Maria Pircher, Eva Maria Jabinger 15-34 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The effectiveness of invention activities on student teacher learning Sonja Wedde, Annette Busse, Dorit Bosse 35-54 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Bringing stress management into students’ curricula: Effectiveness of a holistic stress management intervention Natalie Peters 55-75 PDF Ansehen Herunterladen Effectiveness of Service-Learning Peter Slepcevic-Zach, Karina Fernandez 77-96 PDF Ansehen Herunterladen The effects of STEM pre-courses - A systematic literature review Sarah Berndt, Annika Felix, Judit Anacker 97-116 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Anhang (Deutsch) Ansehen Herunterladen Counselling in the introductory phase of studies Malihe Brensing, Till Dannewald, Annika Kanzinger, Ulrike Mayer, Joerg Zender 117-136 PDF Ansehen Herunterladen Acquiring competences for (co-)constructivist, competence-oriented, adaptive teaching Matthias Baer, Mirjam Kocher, Anna Locher, Christine Villiger 137-164 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Gamification: What’s in it for engineers? Comparison of two study courses in Germany Tim Pidun 165-189 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Triggering Factors for (Self-)Reflection. An Inquiry in the Context of an ePortfolio Initiative Gernot Dreisiebner, Peter Slepcevic-Zach, Michaela Stock 191-212 PDF Ansehen Herunterladen Planning Effective Instructional Interventions Frank Ulbrich 213-238 PDF Ansehen Herunterladen Inter-university service learning in economics Marlen Gabriele Arnold, Alina Vogel, Anne Fischer, Martin Ulber, Katja Beyer, Maxi Füllhase 239-258 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen New didactics for extra-occupational studies - Experiences from the field of social work Nina Weimann-Sandig 259-275 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen