Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Karin Sonnleitner, Martin Gartmeier 9–16 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen What exams should accomplish: Exams for academic competencies Sabrina Gallner 17–33 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Put exam failure on the agenda! Approaches at the University of Vienna Heidi Niederkofler 35-46 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competence-oriented teaching and examination in engineering: Teaching concept of the course Material Flow in Logistics Systems Uta Mohring, Christoph Jacobi, Kai Furmans 47–68 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Assessing interdisciplinary competencies by designing with constructive alignment Mirjam Braßler 69–86 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Multimodal take-home exams in online teaching and beyond: constructive and professional alignment in teacher education Silke Braselmann, Jolene Mathieson, Oliver Moisich 87–102 PDF Ansehen Herunterladen Online two-stage exams as an examination method in statistics courses Bernhard Spangl, Dora Kertesz, Christian Freisleben-Teutscher 103–120 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competence orientation and fairness in individualised e-exams Christian Spoden, Aron Fink, Andreas Frey, Hanna Köhler, Patrick Naumann 121–140 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Online midterm tests between summative and formative assessment Miriam Clincy, Karin Melzer, Gunther Schaaf, Achim Eichhorn, Nathalie Verné 141–156 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen I pack my bag and take with me... The relationship between documentation brought by students and performance in openbook exams Sandra Niedermeier, Michael Sailer, Lukas Remböck, Matthias Stadler 157–177 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Designing a case study approach for competence-oriented examination in large courses Eva Osteresch 179–199 PDF Ansehen Herunterladen Construction and implementation of a video portfolio David Bisang, Kerstin Bäuerlein, Corinne Wyss 201–213 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Simulations in virtual learning environments: A comparison of avatar-based and video-camera-based roleplay scenarios Julia Fecke, Lars Müller 215–232 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Open Educational Resources (OER) in university continuing education Olaf Zawacki-Richter, Wolfgang Müskens, Nadine Dembski, Sonja Lübben 233–257 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen