Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Rene Krempkow, Elena Wilhelm, Olaf Zawacki-Richter 9–17 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Social capital as a guide for international students in their first year of higher education Susanne Falk, Michelle Helmkamp 19–42 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Hybrid, blended synchronous and Hyflex teaching – Opportunities, risks and conditions for success Tamara Rachbauer, Ulrike Hanke 43–60 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Literature analysis to identify and categorise approaches to course development Florian Haerer, Georg Herzwurm 61–80 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Variance in study behaviour Rolf Schulmeister 81–100 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen New ways in academic continuing education: Modular study without curriculum Juliane Reichel, Maria Schloßstein, Mike Krzywik-Groß 101–115 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Managing study success at universities – A competence-oriented way to professionalisation Tanja P. Schnoz-Schmied, Gian-Paolo Curcio 117–142 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Spreading of study programmes for a “digital” world in Switzerland: Critical observations between state and market Christian Leder, Luca Tratschin 143–162 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Social and academic integration at the start of studies in a digital semester Anna Ebert, Karl-Heinz Stammen 163–182 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Practical application vs. science using computer science at universities of applied sciences as an example Dominikus Herzberg 183–198 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Effects of digitalisation on personnel and space design at higher education institutions – A look into the future Christian Wassmer 199–215 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Promoting Open Educational Resources (OER) in higher education Daniel Otto 217–236 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The Start-up and Entrepreneurial Experience. A survey conducted among the academic staff at Swiss universities of applied sciences Pietro Morandi, Richard Blaese, Brigitte Liebig 237–262 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Science communication as understanding: An opportunity for institutional development? Tobias Jenert, Ingrid Scharlau 263–280 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Female doctoral candidates’ academic career intentions – A matter of supervision? Carolin Kunz, Kolja Briedis 281–298 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Gender equality in the support of junior researchers: Motivations for participating in a mentoring program Hannah Holischka, Kathrin Schlemmer, Louisa Söllner, Elisabeth Kals 299–318 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen