Artikel Editorial Otto Kruse, Stefanie Haacke, Ursula Doleschal, Charlotte Zwiauer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Research-based learning and research-related teaching - An empirically grounded typology of the research-teaching nexus Julia Rueß, Christopher Gess, Wolfgang Deicke PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Learning academic writing - Integrated in the subject Stefanie Everke Buchanan, Heike Meyer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Supporting writing competences through regular feedback in higher education Elisabeth Fischer, Martin Hänze PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Researching and teaching student writing: Basic research and its translation into a writing course Helmut Gruber, Birgit Huemer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Reflective writing at the interface between educational knowledge and practical experience Caroline Bühler, Ursula Fiechter, Beat Reck PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Linking research and writing competencies in teacher training - A best practice example Gisela Bürki, Sandra Moroni PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Awakening fun and enthusiasm for writing Janina Tosic, Sarah Hüttenberend PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Learning by writing and reviewing - Insights into a scientific writing project in a practical physics laboratory Ines Lammertz, Heidrun Heinke PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Fostering Literacy in and via Mathematics Peter Riegler PDF Ansehen Herunterladen Evidence and best practices to raise teacher awareness of using writing as a learning tool Nadine Stahlberg, Anika Limburg PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Thinking - writing - understanding German Studies: From writing-oriented introduction to curriculum Matthias Buschmeier, Svenja Kaduk PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Facilitating writing competencies with writing fellows Stephanie Dreyfürst, Franziska Liebetanz, Anja Voigt PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Subject-oriented "in-depth learning" in an online course on academic literacy Gerd Bräuer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Authentic, competence-oriented online examinations at ETH Zurich Tobias Halbherr, Nora Dittmann-Domenichini, Thomas Piendl, Claudia Schlienger PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Differential stimulation of deep learning strategies through assessment? Robert Kordts-Freudinger PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen