Artikel Editorial: Was denken Lehrende über Lehre? Robert Kordts-Freudinger, Daniel Al-Kabbani, Diana Urban, Tobias Zenker, Niclas Schaper PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Teaching beliefs and conceptions – a conceptual map Caroline Rosemarie Trautwein PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Teaching experience and the "Shift from teaching to learning" Jan Fendler, Michaela Glaeser-Zikuda PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Facilitation and interference between the research and teaching goals of junior scientists Wiebke Esdar, Julia Gorges, Elke Wild PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Despite everything, still satisfied with teaching: Subjective states and attitudes of university teaching faculty Roland Bloch, Monique Lathan, Carsten Würmann PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen “Actually, you would have to prepare for a lecture like an athlete prepares for a match.” – Approaches to conceptions of teaching Alice Busch-Karrenberg, Thomas Czerwionka, Thanh-Thu Phan Tan, Birgit Schäfer-Scholz PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competencies, attitudes, context factors: Piece-by-piece to excellent teaching! Miriam Zehnter, Lydia Taus, Katharina Mallich-Pötz PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Analysis of e-learning adoption behaviour among academic teaching staff Helge Fischer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Asked directly: On measuring teaching orientation by question- naire using an open response format Lena Päuler, Regina Jucks PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Are students qualified to evaluate the teaching approach and teaching activities of their teachers? Jan Fendler, Eva Katharina Brauer PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen A reflective training in higher education – Challenges for participants and moderators Theresa Rothe PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Focusing on competences and learning goals in project seminars Ahmet Derecik, Elisabeth Paus PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen