Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Rene Krempkow, Oliver Vettori, Imke Buß 9-24 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Conceptual considerations on divergent constructions of academic achievements Markus Seyfried, Stefan Hollenberg, Guido Baumgardt 25-44 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Embedding the concept of student success in the quality assurance of studies and teaching Stefen Müller, Julia Kleine 45-57 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Study success – A multilayer concept put under the microscope Petri Pascale S. 59-78 PDF Ansehen Herunterladen Studyability of BA programmes for international students: A question of study preparation in German ‘Studienkollegs’? Rocio Ramirez, Arne Böker 79-96 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen A longitudinal study of entry preconditions and study conditions on the academic success of bachelor students of economics Carla Kühling-Thees, Jasmin Reichert-Schlax, Olga Zlatkin-Troitschanskaia 97-117 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The impact of individual factors on definitions of academic success at an Austrian University Larissa Bartok, Robin Gleeson, Gisela Kriegler-Kastelic 119-141 PDF Ansehen Herunterladen Factors influencing student success: Heterogeneous effects across fields of study? Katharina Posch, Bianca Thaler, Franziska Lessky 143-162 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Analysis of studyability by means of prediction and simulation models Julia Spörk, Shabnam Tauböck, Karl Ledermüller, Robert Krikawa, Gabriel Wurzer 163-182 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Time as a factor in student success – A quantitative study among business students Nora Cechovsky, Ruth Leitner 183-204 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The benefits of arbitrariness: How institutional actors deal with Studierbarkeit and its vagueness Oliver Vettori, Anne Schlüter 205-221 PDF Ansehen Herunterladen Managing academic success and the interplay between study conditions and students’ studying abilities Tanja P. Schnoz-Schmied, Gian-Paolo Curcio 223-239 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Beyond apples and oranges – Comparative analysis of study progressions Christian Weßels, Katharina Pletz, Michael Koch 241-253 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Studierbarkeit from the perspective of an arts university Peter Aichinger-Fankhauser, Gerhild Kronberger, Armin Ziegler 255-265 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competence-oriented support for students in the initial phase of their studies Alexandra Brutzer, Pia Buck, Manuela Stärk 267-279 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen