Artikel Editorial Gerda Hagenauer, Doris Ittner, Roman Suter, Thomas Tribelhorn 9-24 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen What makes an excellent teacher? Johanna Warm, Oliver Vettori 25-43 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Learning of teacher-student interaction during a teaching practicum? Effects of video-based peer-coaching on competence self-assessment Alexander Gröschner, Susi Klaß, Mathias Dehne 45-67 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Diversity-sensitive university teaching - Implementation of a differentiation grid Franziska Greiner, Bärbel Kracke 69-83 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Researching your own lecture: Effects of choice on performance and confidence Robert Kordts-Freudinger, Katrin B. Klingsieck, Eva Seifried 85-104 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The interrelation between the perceived learning environment in higher education and student test anxiety Gerda Hagenauer, Doris Ittner, Florian Hofmann, Melanie Stephan, Michaela Gläser-Zikuda, Annette Lohbeck, Andrea Bernholt, Barbara Moschner 105-127 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen University instructors' achievement goals and their relationship with performance and on-the-job learning Eva Susanne Fritzsche, Martin Daumiller 129-151 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen What is needed to gain solid empirical insights into good teaching and learning in higher education? Birgit Spinath, Eva Seifried 153-169 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Approach to supporting evidence-based development of study courses Matthias Rohs, Bastian Steinmüller, Anita Schwikal 171-191 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The potential of administrative data for quality management in higher education Sabrina Hahm, Johanna Storck 193-207 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Measuring the practice-oriented requirements and activities of higher education graduates (PAnTHoa) Edith Braun, Julia-Carolin Brachem 209-232 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Quality management as a driver of evidence-based quality development in teaching and learning? Moritz Ansmann, Markus Seyfried 233-252 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Evidence-based quality development in university teaching: An agile evaluation concept Marion Lehner, Benno Volk 253-273 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Evidence-informed educational development: Intervention systematics Thomas Tribelhorn, Roman Suter 275-297 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Quality of transfer Peter Georg Albrecht, Anne Lequy 299-316 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen