Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial: Sustainable higher education teaching – Sustainable higher educational institution Ines Deibl, Maria Tulis, Patrick Warto 9-19 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Successful integration of higher education for sustainable development into curricula Heike Molitor, Jennifer Krah, Antonia Bruns 21-40 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen How can universities and colleges contribute to the achievement of Sustainable Development Goals? Possibilities – Monitoring – Reporting Siegfried Zürn, Frederic Weiss, Carla Cimatoribus 41-59 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Monitoring the integration of Sustainable Development into higher education teaching: a collaborative learning approach Anna Lena Lewis, Lilian Julia Trechsel, Anne Barbara Zimmermann 61-76 PDF Ansehen Herunterladen Inter-university cooperation as a driver for sustainability in teaching Ronny Röwert, Sören Schütt-Sayed, Jana Panke, Sönke Knutzen 77-92 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Interdisciplinary work in ESD curricula – Scalable process methodology as a shared task Markus Schmitt, Benjamin Zinger 93-116 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Transdisciplinary pathways to ESD at universities of teacher education: Approaches at the UTE Lucerne Michelle Hermann, Markus Wilhelm 117-133 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The best of both worlds – Integrating sustainability and digitalisation in higher education teaching mtulis, Elisabeth Scheicher, Ines Deibl 135-153 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Courage for open learning environments – A model for designing sustainable learning processes Sabine Albert, Jure Purgaj 155-173 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Building AI Literacy for Sustainable Teacher Education Olivia Rütti-Joy, Georg Winder, Horst Biedermann 175-189 PDF Ansehen Herunterladen Social entrepreneurship education in teacher education – A university course design and the results of a formative evaluation Anna Benning, Karl-Heinz Gerholz 191-207 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Strengthening responsible entrepreneurship through education for sustainable development Bettina Merlin, Saskia Buschler, Carolyn Gebhardt 209-227 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Intrinsic motivation, knowledge and perceived self-efficacy in ESD in primary teaching education Rebecca Baumann, Simon Meyer, Lotta Bärtlein, Sabine Martschinke 229-249 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Impact 23 – A one-week learning event to promote sustainable thinking and behavior among students: Expectations and reality Christian Schadt, Susanne 251-274 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Off-campus learning: The Sustainability Challenge as a contributor to education for sustainable development Kaisu Hölter, Susanne Hensel-Börner, Inga Schmidt-Ross, Johanna Schnurr 275-294 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Freie Beiträge The influence of occupational inheritance on student teachers’ career choice motives Thomas Fischer, Martin Förster, Johanna Degen, Andrea Kleeberg-Niepage 295-313 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Inverted-classroom conferences – A report on a new conference format Lorenz Mrohs, Theresia Witt, Dominik Herrmann 315-331 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen