Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Gabi Reinmann, Peter Tremp 9-16 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The status quo of planning and controlling in higher education teaching-skills development Annika Greinert, Jan Hense 17-38 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Tutor training programmes as a tool for supporting young scientists Max Bauer, Rebecca Sommer, Silke Traub 39-58 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The relevance of teaching awards for award winners and their contribution to faculty development – Findings of the Swiss teaching award study Falk Scheidig, Peter Tremp 59-81 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Let students vote – The teaching award as a sign of good teaching Johanna Woll, Hanna Hettrich, Kathrin Kilian 83-102 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen From student to professional dialogical evaluation – Theoretical considerations regarding the development of an evaluation for-mat Stefan Bauernschmidt, Myriam Stenger 103-121 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Let’s talk – Group discussions as the driving force behind quality development in study and teaching Rochelle Alsleben-Borrozzino, Carolin Wagner 123-134 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Academic development as an organisational change process Elke Bosse, Grit Würmseer, Uwe Krüger 135-156 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Agile work in the strategic field of teaching development at the Niederrhein University of Applied Sciences Silke Kirberg, Alexandra Eßer-Lüghausen, Nadine Garrido Mira, Frederike Königs, Laura Markert, David Peters, Sylvia Ruschin 157-169 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Collaborative educational environment – Digitality as a structural element of the pedagogical Inga Truschkat, Sabrina Volk, Sophie Domann 171-188 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Framework for using digital media in higher education teaching Tina Talman, Laura Schilow 189-202 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Developing core categories for a comprehensive theory of educational change in higher education Tobias Jenert 203-222 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Developing teaching quality as immanent transcendence Ines Langemeyer 223-241 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Student’s conceptions regarding the usefulness of internships Thomas Fischer 243-262 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Towards a didactics of science that integrates practice Dominikus Herzberg 263-280 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Does Covid-19 change the acceptance of virtual teaching for-mats in higher education? Implications for higher education development Christine Vallaster, Martina Sageder 281-301 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen