Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Harald A. Mieg, Peter Tremp 9-16 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Is undergraduate research and inquiry suitable for bringing academic study programmes closer to the labour market? Ines Langemeyer 17-36 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Research-based learning - Didactic response to political demands? Jennifer Preiß, Eileen Lübcke 37-67 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Learning to research in research-oriented learning: Between school-practical knowledge interest and practical research requirements Michaela Artmann 69-88 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Difficult parents? Approaching the collaboration with parents beyond professional constraints Ursula Fiechter, Iris Glaser 89-100 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Exploratory practice in the professional development of teachers for German as a Foreign and Second Language Constanze Saunders, Theres Werner, Bernd Helmbold, Michael Schart 101-124 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen "Teaching and researching in student labs" - Integrating research and classroom practice in mathematics teacher education Sebastian Geisler, Nadine da Costa Silva, Katrin Rolka 125-146 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Linking theory and practice through University Schools - An empirical study of effective learning design patterns Karl-Heinz Gerholz, Sebastian Ciolek, Philipp Schlottmann 147-166 PDF Ansehen Herunterladen Self-efficacy beliefs of pre-service primary school teachers in inquiry-based learning Christina Egger, Victoria Miczajka, Christian Bertsch, Thomas Ottlinger, Jörg Mathiszik 167-186 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen 'Why should I do research?': Effects of research-based learning on student teachers Janina Thiem, Richard Preetz, Susanne Haberstroh 187-207 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen A new inquiry-based academic training concept for electromobility Andreas Daberkow 209-222 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Inquiry-based learning, scientific and professional orientation: The subject of heritage conservation Heike Oevermann 223-240 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen