Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial: Hochschulbildung der Zukunft – Ein Resultat von Ausdifferenzierungsprozessen Christian Wassmer, Carole Probst, Katharina Sommer, Elena Wilhelm 9-21 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Agile educational leadership as a framework for the development and design of a higher education of the future Kerstin Mayrberger 23-41 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Meaningfulness in higher education: Shaping higher education of the future Esther Forrer Kasteel, Katja Girschik, Jeannine Hess 43-61 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Science-led impact reflection – Concepts of quality enhancement for future higher education Benjamin Ditzel 63-91 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen 26 students looking for a university – A Campus-Community Partnership between path and aberration Linda Vogt, André Bleicher 93-108 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Data-based, peer-to-peer student counseling to support individual study goals Larissa Bartok, Marcela Hubert, Robin Gleeson, Gisela Kriegler-Kastelic 109-135 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Free-Form: A curricular prototype as an answer to the challanges of “future skills” Regula Kunz, Nina Hatsikas-Schroeder 137-156 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Systematic integration of future skills into curricula Uwe Demele, Mario Schmitz 157-173 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Teaching students to collaborate – insights from interprofessional education development Mira Mette, Jutta Hinrichs 175-196 PDF Ansehen Herunterladen About active students: Hannah Arendt’s analyses of activities as a reflective tool for the use of artificial intelligence in higher education Alice Watanabe 197-212 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen The “examination kiosk” as an assessment strategy of the future Claudia Albrecht, Judith Schmidt, Anne Jantos 213-239 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Introducing e-exams from a socio-technical systems perspective Joana Eichhorn, Katrin Stolz 241-256 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Freie Beiträge Further assessment of the employability-inventory in a sample of dual study graduates Lukas Latuska, Tabea Scheel, Uwe Schirmer 257-274 PDF Ansehen Herunterladen Adapting agile methods to innovate digital learning in higher education Carl-Christian Fey, Christina Wekerle, Inke Beckmann, Arne Schröder , Ingo Kollar 275-294 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen