Full Issue PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Artikel Editorial Sandra Hofhues, Mandy Schiefner-Rohs, Sandra Aßmann, Taiga Brahm 9-18 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Collective willingness to change as a central success factor in digitalisation processes at higher education institutions Marcel Graf-Schlattmann, Dorothee M. Meister, Gudrun Oevel, Melanie Wilde 19-39 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen ‘Bildung’ and ‘Digitalisation’ in light of digitalisation strategies Svenja Bedenlier, Markus Deimann 41-59 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Digital transformation and curriculum development - A case study on the current status of curricula in business and economics at Austrian universities Susanne Kamsker, Peter Slepcevic-Zach 61-79 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Digital transformation in higher education: Augmentation strategies for the use of data analytics and artificial intelligence Sabine Seufert, Josef Guggemos, Stefan Sonderegger 81-101 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Handwritten versus digital transcripts in academic lectures Stefan Aufenanger, Jasmin Bastian 103-125 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen User-centered design process for a game-based e-learning application for students and teachers in higher education Miriam Burfeind, Thea Nieland, Kai-Christoph Hamborg 127-146 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen If practice makes perfect, then practice should be compulsory?! Manuel Froitzheim, Michael Schuhen 147-173 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Digitalised course evaluation and feedback - Perspectives of university lecturers Gerald Wolf, Christian Kothe 175-194 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Requirements for study regulations in a digitally networked world Carina Caruso, Alexander Martin 195-208 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Promoting interaction in lectures via custom-produced videos - A report Laura Best, Kira Killermann, Sarah Schotemeier 209-223 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen "...just a digitalisation project." - [D-3] Deutsch Didaktik Digital's sustainability policies Gunhild Berg 225-238 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Conceptually grasping digital change - The example of the FHNW School of Social Work Joshua Weber, Edgar Baumgartner, Dominik Tschopp, Olivier Steiner 239-252 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen