Artikel Editorial Martin Arendasy, Gisela Kriegler-Kastelic, Dennis Mocigemba 9-13 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Acceptance of selection methods for study programmes Stephan Josef Stegt, Hans-Jörg Didi, Alexander Zimmerhofer, Philipp Karl Seegers 15-35 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Fairness as a central challenge of modern admissions tests Martin Arendasy, Markus Sommer, Martina Feldhammer-Kahr, H. Harald Freudenthaler, Fritz Joachim Punter, Anita Rieder 37-55 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Validity and fairness of an admissions test for law studies Luisa Bergholz, Stephan Josef Stegt 57-79 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Why closing the gender gap in college admission tests is not a proper safeguard against discrimination Robin Gleeson 81-96 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Implementation and use of a uniform admissions procedure for teacher training studies in the “Network Admissions Procedure” Elke Jantscher, Agnes Diebschlag, Christine Kapper, Corinna Koschmieder, Tanja Mössner, Aljoscha Neubauer, Martin Polaschek 97-110 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Motives and attitudes: A reconstructive approach to the aptitude for studies in social work Bettina Brüschweiler, Barbara Fontanellaz 111-130 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen was-studiere-ich.de and the BEST career choice training: Inte-grated instruments as the key to a successful study orientation Benedikt Hell, Katja Päßler, Ulrike Leitner 131-144 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Scholastic Assessment Test Academic aptitude test – Delta to university entrance qualification? Doris Ternes, Jasmin Fabricius 145-159 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Requirements for students in dual study programmes: Integration of university and employer criteria in the selection process Stefan Höft, David Ambiel 161-177 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Adjusting school-leaving grades for student selection Stefan Zimmermann, Dietrich Klusmann, Wolfgang Hampe 179-197 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Study and vocational interests of high-school seniors: Motives, competences, and social factors Jutta Margraf-Stiksrud, Gerhard Stemmler 199-225 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Letters of motivation as an integrative element of university admissions procedures: An evaluation approach Julia Zeeh, Karl Ledermüller, Michaela Kobler-Weiß 227-250 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen