Artikel Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung Isabel Steinhardt, Philipp Pohlenz, Marianne Merkt 9-15 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Limited effectiveness of quality management in teaching and learning: Results of a Delphi-study Benjamin Ditzel 17-37 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen No creativity, no efficiency: Quality management in teaching and learning from an economic perspective Michael Krohn 39-56 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Quality management as a communicative task - A network analytical perspective Christoph Rosenbusch, Mareike Tarazona 57-70 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Research-based quality development for the first year in higher education Miriam Barnat, Elke Bosse, Julia Mergner 71-91 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Mathematics in engineering study programmes as an example for applied research in higher education Marianne Merkt, Karsten Krauskopf, Cornelia Breitschuh 93-112 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen From empirical higher education research on the process of communicative validation to participatory quality development of university teaching Mandy Schulze, Maria Kondratjuk 113-131 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Goal displacement: A theoretical approach to negative effects of evaluations - helpful development options Christof Arn, Franz Röösli 133-151 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen A participative approach to quality enhancement: A royal road for continuing education programmes? André Bisevic, Andrea Broens, Annika Schmitt, Heinke Röbken, Detlef Kuhl 153-167 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Competence-oriented course evaluations at Musikhochschulen Melanie Franz-Özdemir, Frederic Neuß 169-189 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Developing an instrument for analysing research-based learning Eileen Lübcke, Gabi Reinmann, Anna Heudorfer 191-216 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Can student teachers become writing coaches? A teaching experiment Marei Kotzerke, Moti Mathiebe, Joachim Grabowski 217-237 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Studying as a teacher - A challenge for studies, career and family Daniel Kittel, Wolfram Rollett 239-255 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen Attitudes of German professors towards university targets and affective commitment - Results of an empirical analysis Benedict Jackenkroll, José Manuel Pereira, Ewald Scherm 257-275 PDF (Deutsch) Ansehen Herunterladen